ניקוי ספות בד

ניקוי ספות בדעל מנת שהספות בביתכם יחזיקו מעמד לאורך זמן, חשוב להקפיד על תחזוקה שוטפת. את הספות יש לשאוב מאבק (כמובן באמצעות מברשת מתאימה שתמנע נזקים) לפחות פעם בשבוע ואם יש ילדים או בעלי חיים בבית, אז כדאי לשאוב פעמיים בשבוע. בנוסף יש לקחת מטלית לחה ובתנועות סיבוביות להוציא את כל השערות והלכלוך שנתפס בבד וסרב לצאת עם שואב האבק.

אם נתקלתם בכתמים שאינם יורדים, יש צורך לבצע ניקוי ספות בד באופן רציני ומקצועי, על מנת למנוע נזקים במהלך הניקיון.

מה לא לעשות במהלך ניקוי ספות בד

ניקוי ספות בד, עלול לגרום לנזקים לעיתים קשים ובלתי הפיכים. אם בחרתם לנקות את הספה בעצמכם ונמנעתם מהוצאה כספית עבור בעל מקצוע, חשוב שתדעו מה לא לעשות, על מנת שהספה תהיה נקייה אך שלמה וללא נזקים.

 

אל תשתמשו במים  – אם ראיתם כתם, נכנסתם ללחץ והתחלתם לנקות את הספה עם מים, עשיתם טעות שעלולה לגרום לכם להחליף ספה תוך זמן קצר.ספות בד אסור לנקות באמצעות מים, משום שהמים עלולים לגרום לעובש וכידוע עובש מעלה ריח לא נעים.
הברשת הספה – ספת בד מיוצרת מסיבים והברשה לא מקצועית או נכונה עלולה לפגום בבד ולגרום לו לעיוותים אותם לא ניתן לסדר.
כתמים לא משפשפים – כתם על הבד באופן אנסטיקטיבי, גורם לבעליו לשפשף את הספה. ניקוי ספות בד באמצעות שפשוף, עלול לגרום לכתם לחלחל אל תוך סיבי הבד ולהקשות בעתיד על הסרת הכתם. עוד באמצעות השפשוף, הינכם יכולים לגרום לצבע הבד לדהות והכתם שהיה קודם יתחלף "בכתם" גדול ומכוער.
חומרי ניקוי- קיימים בשוק חומרי ניקוי ייעודים להסרת כתמים ועל כן אל תנסו להסיר כתמים באמצעות אקונומיקה, גם אם הספה שלכם לבנה.

מה כן לעשות במהלך ניקוי ספות

ניקוי ספות בד היא משימה אותה יש לבצע בזהירות, בכדי למנוע נזקים גדולים יותר מהכתם אותו רציתם לנקות. אם נשפך לכם או לילדיכם משקה על הספה, קחו מטלית לחה שנשטפה בסבון כלים וטפחו בעדינות על המקום בו נשפך המיץ. אם העט הזיל דיו על הספה, השתמשו במי חמצן. עוד לפני שאתם נגשים אל הכתם, נסו באמצעות מטלית טבולה במי חמצן, לטפוח על אזור נסתר בספה, וודאו כי אין זה גורם נזק לבד ורק אח"כ עברו למקום הכתם.

אם ראיתם כתם שאין אתם יכולים להתעלם ממנו צרו קשר עוד היום ונציג מקצועי יגיע לטפל בבעיה.

חייגו אלינו
052-8275005