ניקוי ספות ויסקוזה

ניקוי ספות ויסקוזהניקוי ספות ויסקוזה הוא משימה שמתאימה למקצוענים.

בד הוויסקוזה נקרא בעברית זְהוֹרִית (תאית) ותהליך ייצורו מיוחד במינו. מדובר בנוזל אורגני סמיך וצמיגי המשמש לייצור סיב הזהורית (וגם לייצור צלופן). לסיב הזהורית מאפיינים המזכירים את בד המשי. בשל יופיו, אותו מעניק לו בעיקר הברק שלו, עושים בבד הויסקוזה שימוש לתפירת בגדים, מעילים ואריגים. חלק מהאריגים הללו משמשים לריפוד ספות או מושבים.

את הבד המציא אלרי דה שרדונה שאחראי גם להמצאת הסיב הסינתטי הראשון. שרדונה יצר את הויסקוזה כבר בשנת 1891, אולם רק ב-1924 יוצר סיב הזהורית אשר ממנו החלו לייצר בגדים. בכל אותה תקופה הזוהרית יוצרה מעצים. מדענים רבים ניסו לייצר את התאית הזו ממולקולות סינתטיות, אבל נחלו הצלחה רק ב-1938. מרגע ההמצאה הזו מיוצרת רוב הוויסקוזה באופן סינטטי. בדי ריפוד סינטטיים, כמו ניילון, מיקרופייבר, ועוד, נפוצים מאוד, כי הם מתבלים לאט, עמידים, חזקים וקל במיוחד לתחזק ולנקות אותם. הויסקוזה היא אריג שמשתלב ונותן לבד ערך מוסף, כמו אריגה או מתן טקסטורות.

ולמרות שניקוי ספות ויסקוזה יומיומי הוא קל יחסית, ומתבצע באמצעות מטלית לחה בלבד, גם ריפוד הויסקוזה זקוק אחת לזמן מה לניקוי יסודי יותר. שאחרי זמן מה של שימוש תדיר צובר הבד כתמים עמוקים יותר ולכלוך נספג בגוף הספות. בכדי לנקות זאת יש לפנות לנותני שירותי ניקוי ריפודים מקצועיים ומוסמכים שיתנו לכם אחריות לעבודתם. כי רק בחברה שאמונה על ניקוי מקצועי תעבור הספה שלכם את הליך הניקוי הנכון לה, והמותאם לצרכי הבד הספציפי שמרפד אותה.

באופן כללי ניקוי ספות ויסקוזה שכזה כולל מספר שלבים

בתהליך ניקוי ספות הויסקוזה נערכת לבד הריפוד קודם כל שאיבה עמוקה ויסודית של האבק, שאף מנקה את הבד מקרדיות האבק שחדרו אליו (פעולה המטיבה מאוד עם מי שאלרגי לקרדית האבק). אחרי השאיבה יעבור הבד קרצוף יסודי באמצעות קצף יבש ומתאדה שהוא חומר מקצועי שיש רק למנקים מוסמכים. בשלב הבא יגיע הרגע שבו ממשיכים את ניקוי ספות הוויסקוזה באמצעות מים חמים וסבון, בהליך של הזרקה ויניקה החל בו-זמנית, ואשר מונע עיפוש הבד כתוצאה מהיווצרות מים בתוכו. תהליך זה נעשה בלחץ גבוה בכדי לשטוף ביסודיות את הספוג שבפנים הספה וכן את בד הריפוד שמצפה אותה, ולהסיר את כל הכתמים, גם הקשים, שהצטברו עליה. התוצאה תהיה ספה עם בד ריפוד נקי שיחזיר את ימיו כקדם, ושגם החלק הפנימי שלה יהיה נקי מלכלוך וקרדיות. תתחדשו!

צריכים לנקות ספת ויסקוזה? אנחנו הכתובת שלכם 🙂

חייגו אלינו
052-8275005