ניקוי ספות פשתן

ניקוי ספות פשתןניקוי ספות פשתן הוא בהחלט עניין למקצוענים, ולמקצוענים בלבד.
הפשתן הוא בד אורגני, טבעי ומשובח, אשר נארג מסיבי צמח הפשתן. בד זה נחשב לאיכותי ועמיד מאוד, וזאת בשל הסיבים הארוכים שמהם הוא מורכב. אנקדוטה מעניינת היא העובדה שמבדי הפשתן נהגו בעבר להכין כלי-מיטה – סדינים, ציפות וציפיות. זו הסיבה לכך שבשפות רבות המילה המתארת מצעים זהה למלה פשתן, לדוגמא באנגלית – linen.

בד הפשתן נחשב לקרוב משפחה של בד הכותנה

גם פשתן וגם הכותנה – שניהם בדים טבעיים ולא סינטטיים הידועים בשילוב המוצלח שלהם בין חוזק לרכות. אולם המעלות הללו אינן מסייעות כשמדובר בניקוי ריפודים העשויים מפשתן. תחזוקת וניקוי ספות פשתן הן משימות קשות, למעשה ניקוי ספות פשתן מהווה פעולה שהיא כמעט בלתי אפשרית לביצוע לבד, מבלי להיעזר באנשי מקצוע, זאת מכיון שמדובר על בד שתהליכים פשוטים של כביסה, או של ניקוי ידני פשוט עם מים וסבון עלולים לפגוע בבד, לגרום לו להתכווץ, לדהות או להחליף צבע, לאבד כליל חלילה את חינו הטבעי, וכן להתעפש.

ניקוי ספות

אולם ברור שאף בד ריפוד אינו נשאר יפה ונקי לעד, גם אם עושים במערכת הריהוט שימוש מושכל וקפדני במיוחד. אחרי זמן מה של שימוש תדיר מתעורר הצורך בניקוי ספות פשתן. כשנזקקים לפעולה הזו יש לזכור כי חובה לפנות לנותני שירותי ניקוי ריפודים מקצועיים ומוסמכים שיתנו אחריות על עבודתם. בחברה שאמונה על ניקוי מקצועי תעבור הספה שלכם את הליך הניקוי הנכון לה, והמותאם לצרכי הבד הספציפי שמרפד אותה. באופן כללי טיפול שכזה כולל מספר שלבים, שבהם נערכת לבד הריפוד קודם כל שאיבה עמוקה ויסודית של האבק, שאיבה שאף מנקה את הבד מקרדיות האבק שחדרו אליו (פעולה המטיבה מאוד עם מי שאלרגי לקרדית האבק). אחרי השאיבה יעבור הבד קרצוף יסודי באמצעות קצף יבש ומתאדה שהוא חומר מקצועי שיש רק למנקים מוסמכים. בשלב הבא יגיע הרגע שבו ממשיכים את ניקוי ספות הפשתן באמצעות מים חמים וסבון, בהליך של הזרקה ויניקה החל בו-זמנית ואשר מונע עיפוש הבד כתוצאה מהיווצרות מים בתוכו. תהליך זה נעשה בלחץ גבוה בכדי לשטוף ביסודיות את הספוג שבפנים הספה וכן את בד הריפוד שמצפה אותה ולהסיר את כל הכתמים, גם הקשים, שהצטברו עליה. התוצאה תהיה ספה עם בד ריפוד נקי שיחזיר את ימיו כקדם, ושגם החלק הפנימי שלה יהיה נקי מלכלוך וקרדיות.

חייגו אלינו
052-8275005