ניקוי שטיחי קילים

ניקוי שטיחי קיליםכדי להבין כמה עדינה היא מלאכת ניקוי שטיחי קילים יש לדעת מעט על השטיחים עצמם.

הקילים –Kilim – הם שטיחים שטוחים ונטולי פלומה.

השטיחים המיוחדים הללו נוצרו במלאכת יד ומוצאם בעיקר מארצות הבלקן (עד פקיסטן). גם בטורקיה ובאיראן יוצרו ומיוצרים שטיחי קילים ואף משובחים באיכויותיהם ובולטים ביופיים. בכל אופן מוצא השם "קילים" הוא טורקיה, ולמעשה מדובר בשיבוש המלה "גילים" הפרסית.

את שטיחי הקילים אורגים באמצעות נול ובעבודת יד בלבד, מחוטי כותנה או צמר. האריגה שטוחה, שתי וערב, אולם החלק של הערב צפוף יותר ולכן מסתיר ברובו את השתי. השטיחים ניתנים לשימוש משני צידיהם. לשטיחי הקילים מבנה דק במיוחד, הם מיוצרים במראה צבעוני המורכב מדוגמאות אתניות וגיאומטריות, ולפעמים יש בין המוטיבים המופיעים בהם גם כאלו הלקוחים משפות סימנים שבטיות מסורתיות. את הקילים נהגו לשלב במאהלים ששימשו למגורים בעבר, וכנראה שתפקיד הסימנים הארוגים היה להעביר מסרים לדיירי המאהל ולאורחיו.

תחזוקתו השוטפת של שטיח הקילים דורשת לנער את השטיח היטב פעם בשבוע

פעולה קלה ופשוטה בשל קלות משקלו, אולם יש לעשותה בעדינות. פעם בשנה מומלץ ניקוי שטיחי קילים מקצועי, והכוונה היא, כמובן, לניקוי יבש שמתבצע על-ידי מומחים לניקוי שטיחים בכלל ולניקוי שטיחי קילים בפרט. אין להתפשר על הדבר, ואסור גם בשום פנים ואופן לכבס את שטיחי הקילים במכונת כביסה! בכלל, כל ניסיון לא מקצועי לניקוי שטיחי קילים יסודי עלול לגרום לשטיח שלכם לנזק בלתי הפיך של ממש. אגב אם שטיח הקילים נרטב בטעות אסור לייבשו בשמש ישירה, שעלולה להרוס כליל את צבעוניותו. אם הקילים התלכלך ודרוש ניקוי שטיח קילים מיידי הכי טוב להשתמש במגבון לח מיד עם הופעת הכתם.

ניקוי שטיחי קילים, כמו כל ניקויי שטיחים שנוצרו בעבודת יד, מצריך ניסיון וידע נרחב

חשוב לפנות למי שמעיד שיש לו היכרות וניסיון ספציפיים עם סוג השטיח שלכם, משמע למי שמתמחה ספציפית בניקוי שטיחי קילים. על המומחה שתבחרו להיות בעל הבנה במניעת נזקים לשטיחים הרגישים והיקרים כדוגמת שטיח הקילים שלכם. לצורך המלאכה נדרש גם ציוד משוכלל שיתאים לעבודה הרגישה הזו. הליך הניקוי אמור לכלול איבוק על-ידי חבטות בעוצמה מדויקת בשטיח המונח על גבי רשת. לאחר מכן אמור השטיח לעבור קרצוף, שקריטי לעשותו בעזרת חומרים נכונים המתאימים למשימת ניקוי שטיחי קילים ולסוג הסיבים שמהם נארג השטיח המסוים שלכם (צמר או כותנה). בשלב הסופי והאחרון תתבצע שטיפה וסחיטה מדויקת לשטיח, ולאחריהם סירוק וייבוש בחדר מיוחד.

ניקוי שטיחי קילים מקצועי אצל אומנים מומחים לתחום יבטיח שהעושים במלאכה יידעו מניסיונם לזהות בעיות כמו קרעים, גלישות צבע או התכווצות בשטיחי צמר, להימנע מהופעתן, ולספק מענה מקצועי אם בעיות שכאלו כבר נוצרו בשטיח הקילים שלכם. טיפול של אמנים מקצועיים בעת ניקוי שטיח הקילים הינו למעשה היחיד שמובטח לנו שיעשה באופן מדויק ההולם את אופי השטיח, את יוקרתו ואת רגישותו.

אנו מבצעים ניקוי שטיחי קילים עם אחריות לתוצאות!

חייגו אלינו
052-8275005