ניקוי שטיח משי

ניקוי שטיח משיניקוי שטיח משי זה עבודה למומחים בלבד, וחשוב שתזכרו זאת לפני שתבחרו במנקה, אחרת אתם עלולים להצטער. אבל בטרם נפרוש את הסיבות לרגישות השטיח ולצורך לבחור מנקה מקצועי בעבורו, הבה נצא לטיול קטן בסין הגדולה. ליתר דיוק – בדרך המשי.

שטיח משי

דרך המשי (שמיד יתגלה הקשר שלה אל שטיח המשי המקשט את סלונכם) היא סדרת דרכים בים וביבשה אשר מחברות בין שיאן שבסין (צ'אנג-אן בשמה הקדום) לאנטיוכיה שבטורקיה. זאת אומרת – נתיב בין המזרח הרחוק לאירופה. מדובר על תוואי המסחר העיקרי שבו העבירו כבר לפני מאות שנים סחורות נחשקות מסין אל ארצות אירופה השונות. השם "דרך המשי" ניתן לה במאה ה-19 מהסיבה הפשוטה – ענף המסחר העיקרי שעשה בה שימוש היה המשי. עדויות לסחר המשי הוותיק נמצאו בשפע. במצרים התגלה אפילו משי סיני משנת 1,070 לפנה"ס.

גם שטיח המשי שלכם, ויתר שטחי המשי הסיניים, עשויים מאותו חומר נחשק ויפהפה

סיב טבעי שמורכב מחלבון המופק מפקעות טוואי המשי. משי משמש לטקסטיל, ולרוב מיוצר ממנו בד בתהליך אריגה מחוטי משי טהורים. גם שטיחי המשי נארגים ביד אמן, והם עדינים וזקוקים ליחס מקצועי. ניסיון עצמי לניקוי שטיח משי, או פעולת ניקוי שטיח משי של מנקה לא מנוסה עלולה להביא להתכווצות, פגיעה בצבעי השטיח ודהייתו, או חלילה להתפוררותו בתוך זמן קצר.

שטיחי משי הם מהמפורסמים בעולם

הם ניחנים במגע נעים ובדוגמאות וטקסטורות ייחודיות. בעת ניקוי שטיח משי יש להשתמש בשירותי בעל מקצוע שיודע להעריך את העובדה שהשטיחים אלו הם קודם כל תוצר של אומנות עתיקת ימים. בגלל עדינות ורגישות סיבי המשי עדיין מייצרים את השטיחים הללו במלאכת יד, ולא באמצעות מכונות, וגם זו הוכחה כי ניקוי שטיח משי זקוק ליד רגישה ומיומנת ביותר. יתרה מכך – ניקוי שטיחי משי הוא פשוט מעשה אומנות כשלעצמו.

ניקוי שטיח משי באמצעות מים וסבון ובטכניקות ניקוי שטיחים רגילות עלול להסב לשטיח נזק רב

עליכם לדעת כי ניקוי שטיחי משי נעשה בניקוי יבש בלבד. במהלך הניקוי היבש משתמש המנקה בחומרים כימיים ספציפיים, שביכולתם לפרק ולסלק את הלכלוך שהצטבר בשטיח, תוך שמירה על סיבי המשי המעודנים. בסופו של תהליך תוכלו לקחת בחזרה לביתכם שטיח משי נקי, שחידש את עלומיו ואת ימי הזוהר שלו, ולכן ההשקעה בניקוי שטיח משי מקצועי מאוד כדאית ומשתלמת.

חייגו אלינו
052-8275005