ניקוי שטיח עבודת יד

ניקוי שטיח עבודת ידניקוי שטיח עבודת יד הוא משימה ייחודית שמצדיקה פנייה לאיש מקצוע מיומן ומוסמך

אריגת שטיחים היא מלאכה עתיקה שיש לה אזכור אפילו בציורי קיר מצריים. ידוע כי מהמאה ה-15 פעלו בפרס מרכזים גדולים לאריגת שטיחים פרסיים. ואכן, בין השטיחים בעבודת יד ידועים במיוחד השטיחים הפרסיים. רוב השטיחים בעבודת יד ארוגים מצמר כבשים ונצבעים בצבעים טבעיים ואיכותיים. התוצאה – שטיחים מרהיבים בעלי אורך חיים מרשים הניכר לעין, אולם – כדי לתחזק את השטיחים האיכותיים הללו חובה לנקותם.

מאחר ששטיח עבודת יד לרוב אינו זול, ולעיתים אף יקר מאוד, חייבים לתת אותו אחת לזמן מה לניקוי מקצועי. למעשה ניקוי שטיח עבודת יד מקצועי יש לעשות אחת לשנה לפחות, וזאת גם כשהשטיח לא נראה מלוכלך כלל. מוטב שתתנו חשיבות מרובה למסירת השטיח לחברה מקצועית ורצינית, במיוחד בניקוי שטיחי עבודת יד, זאת מאחר שניקוי שטיח עבודת יד לא מקצועי עלול להסב לשטיח היקר נזק ואף לפגוע בו באופן בלתי הפיך.

ניקוי שטיחי עבודת יד אמור להחזיר לשטיחים את רכותם, גמישותם ואף את הברק המקורי שלהם

שיער השטיח מקבל בחזרה בעת ניקוי שטיח עבודת יד את מידת השמנוניות הטבעית החיונית לו, והמשמשת בעבורו כהגנה מפגעים ונזקים חיצוניים. השומן מבטיח את רכות הסיב וגמישותו, ובכך מונע התפצלות הסיב ומעיכתו. כמו כן, בעזרת הניקוי תפחיתו את הצטברות החול והאבק הגורמים למעשה לשחיקה מוגברת של השטיח.

רוצים לדעת עוד? כנסו ל: ניקוי שטיחים ניקוי שטיחים מקיר לקיר ניקוי שטיח אפגני ניקוי שטיח פרסי ניקוי שטיח משי

מלאכת ניקוי שטיח עבודת יד מצריכה ידע רב וניסיון

הכרת סוגי שטיחים והבנה במניעת נזקים לשטיחים הרגישים. לעושה או העושים במלאכה צריך להיות ציוד משוכלל המתאים לעבודה הרגישה שהיא ניקוי שטיח עבודת יד. תהליך הניקוי צריך לכלול איבוק שיעשה על-ידי חבטות בגב השטיח כשהוא מונח הפוך על גבי רשת. עוצמת החבטות צריכה להיות מדויקת ומותאמת לסוג השטיח ומצבו, בכדי למנוע קרעים. לאחר האיבוק מגיע שלב הקרצוף, שחובה שיעשה עם חומרים נכונים שמתאימים למשימת ניקוי שטיח עבודת יד ולסוג הסיב ממנו עשוי השטיח הספציפי (צמר, משי, או סינטטי). השלב הסופי כולל שטיפה, סחיטה מדויקת, סירוק וייבוש בחדר ייבוש מיוחד. ניקוי שטיחי עבודת יד מקצועי אצל מומחים בתחום יבטיח שהשטיח יקבל את הטיפול המדויק לו, ושבעל המקצוע ידע לזהות את כלל הבעיות – קרעים, גלישת צבע, התכווצות שטיחי צמר – להימנע מהן, ולתת מענה במידה וכבר נוצרו.

ל"חידוש רהיטים" ניסיון של מעל 15 שנה בתחום ניקוי כל סוגי השטיחים וכן מכשור מקצועי וחומרים מתאימים!

חייגו אלינו
052-8275005