ניקוי שטיח פרסי

ניקוי שטיח פרסיניקוי שטיח פרסי יאפשר לבעלי השטיח ליהנות מהיופי שלו לאורך שנים.

שטיח פרסי- כרטיס ביקור

שטיחים פרסיים ידועים בתור שטיחים יפהפיים שאוצרים בתוכם היסטוריה רבת שנים של העם הפרסי. שני המאפיינים הבולטים ביותר של שטיחים אלו הם ריבוי צבעים וריבוי צורות עשירות של ערבסקות צבעוניות, בעלי חיים, אנשים וסוגים שונים של פרחים. שטיחים פרסיים קיימים מאות שנים ויש מומחים שטוענים כי מדובר בתקופה של חצי מאה ויותר. רוב האנשים אינם יודעים כי יש סוגים שונים של שטיחים פרסיים, ביניהם שטיחים שיועדו לפרסים שעסקו במקצוע הצייד, שטיחים שעיטרו את ארמון המלוכה ואת הגנים השונים באירן ועוד. ניקוי שטיח פרסי הוא חלק בלתי נפרד מתחזוקתו.

ניקוי שטיח פרסי – עסק למקצוענים בלבד

רוב האנשים קונים שטיח פרסי למטרה דקורטיבית. כיוון שמדובר על שטיחים שעשויים באריגה ידנית, כל שטיח שונה מהשני ובהתאם גם המחיר. בכדי להבטיח כי המראה המיוחד של השטיחים הפרסיים יישמר לאורך זמן חשוב מאוד להקפיד על ניקוי שטיח פרסי על ידי מקצוענים בתחום. אחת המשימות הקשות ביותר היא להבטיח כי ניקוי שטיחים פרסיים תמיד ייעשה תוך הקפדה מקסימלית שהסיבים שלהם לא יפגעו בעת הניקיון. חשוב לדעת כי ניקוי עצמי בשיטה הביתית של שפשוף על ידי מברשת ומים קרוב לוודאי יהרוס את השטיח.

ניקוי שטיח פרסי- הלכה למעשה

ניקוי שטיח פרסי חייב לערב את השלבים הבאים:
• ניקוי התחלתי- ניעורו מאבק ולכלוכים ולאחר מכן שאיבת השטיח.
• שטיפה או ניקוי יבש – השטיפה מתבצעת על ידי מתקן מיוחד שעיקרו שטיפה על ידי סבון מיוחד ומים בלחץ גבוה. השיטה הנפוצה יותר היא החדרת חומרי ניקוי מיוחדים שעיקרם לרכך ולנקות את השומנים ויתר הלכלוך שהצטבר על השטיח.
• הברשת סיבים – בשלב זה מברישים את כל הסיבים של השטיח על ידי מברשת מיוחדת המתאימה לאותו סוג של שטיח פרסי.

לסיכום, שיטת הניקוי תמיד תותאם לסוג השטיח הפרסי, גודלו ומצבו. פעמים הניקוי יתבצע על ידי שטיפה ופעמים על ידי ניקוי והחדרת חומרי ניקוי מיוחדים וחומרים מרככים בשיטת הניקוי היבש. כך או כך ניקוי שטיח פרסי חייב להתבצע על ידי מקצוענים בלבד.

חייגו אלינו
052-8275005